Czym się zajmuje content marketer?

Zastanawialiście się kiedyś nad tym, czy content marketing nie jest nazwą zastępczą dla SEO? O co tak naprawdę z tym wszystkim chodzi – co ma treść publikacji do pozyskiwania linków? W Polsce ta tematyka rozwija się dopiero od kilku lat, więc bardzo łatwo popełnić błąd bądź niewłaściwie ocenić dane zagadnienie.
Co to jest content marketing?
Generalnie rzecz biorąc, ludzie którzy zajmują się content marketingiem są odpowiedzialni za zarządzanie projektami, publikacjami i promowaniem i rozpowszechnianiem ich. Budowaniem wizerunku marki, zdobywaniem czytelników, stworzeniem własnej społeczności zaangażowanej w to, co się dzieje w firmie. Liczą się przede wszystkim umiejętności prowadzenia dialogu z konsumentem, uważnego słuchania i zadawania odpowiednich pytań, edukowanie i dostarczanie rozrywki oraz spełnianie oczekiwań. Brzmi jak coś nieosiągalnego? A jednak w tej dziedzinie jest bardzo wielu ludzi, którzy się odnajdują w wszechobecnym chaosie, presji i szybkim rozwoju. W słowniku marketingu istnieje bardzo zgrabne pojęcie oddające jego istotę: synergia działań.
Webwriting
Słyszeliście kiedyś o tym pojęciu? Webwriting polega na dostosowywaniu treści na cyfrowych nośnikach do dostępnego ekranu. Jest to świetna opcja dla czytelników, zwłaszcza, że coraz częściej korzysta się z różnych nośników – content marketer podczas dostosowywania takiego tekstu może umiejętnie zastosować frazy przyjazne algorytmom Google’a, które wypozycjonują taką publikację, a dzięki temu będzie ona częściej udostępniania przez odbiorców.
Siła hiperłączy
Content marketingowiec wie, że prowadząc działalność internetową w treści każdej publikacji należy przekazywać jak najwięcej. Im tekst jest dłuższy, tym więcej z nim można zrobić. Działa to na zasadzie linkowania pewnych fraz – odsyłania do starszych treści lub na inne strony. Trzeba jednak zrobić to umiejętnie, a przede wszystkim znać strukturę takiego tekstu. Badania statystyczne potwierdzają tę teorię, podobno teksty z odnośnikami do innych stron cieszą się aż trzykrotnie większą klikalnością. 
Grafiki, wideo
Każdy, kto choć trochę zajmuje się tworzeniem treści wie, że najważniejszą rzeczą jest natychmiastowe przyciągnięcie uwagi. Dlatego profesjonalne teksty zawierają zarówno zdjęcia, grafiki jak i filmy wideo.
Algorytmy Google
Istotną informacją dla content marketerów są wyniki ostatnich badań nad algorytmami Google – coraz więcej osób wyszukuje treści za pomocą długich fraz, a nie 2-3 słów, tak jak to wyglądało dawniej. Dlatego jeśli Twój post będzie zawierał słowa przyjazne algorytmom Google, masz większą szansę na szeroki odbiór. 

 

O serwisie

Na naszej stronie dowiesz się jak treść wpływa na promocję strony internetowej w Internecie. Zapraszamy do czytania :)

 

oprogramowanie do sklepu 

Pozycjonowanie Rzeszów

Kontakt

kontakt@indexo.pl

Galeria