Co wpływa na popularność publikacji (tzw. wirusowych treści)

Wirusowe treści – chociaż pierwsze skojarzenie od razu wywołuje w nas obraz wirusa, który infekuje komputer po kliknięciu w nieodpowiedni link, to w słowniku content marketingu wirusową treścią nazywa się publikację, która zyskała ogromną popularność w Internecie. Jak tworzyć popularne wpisy i dlaczego pewne tematy są bardziej chwytliwe od innych?
 

To nie jest do końca specyfika branży
Jeśli prowadzisz własną stronę internetową, na pewno znasz to radosne i zarazem pełne napięcia oczekiwanie na reakcję swoich odbiorców zaraz po tym, jak wyślesz nowy artykuł do publikacji. Można to porównać do oddania ostatecznej wersji pracy dyplomowej do obrony i czekanie na decydujący egzamin – jak ona się obroni? 
Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, dlaczego niektóre wpisy osiągają ogromny sukces, chociaż pozornie mogą wydawać się przypadkowe? Lub nawet nie do końca najwyższej jakości? To wszystko zasługa narzędzi marketingowych – ktoś, kto sprawnie się nimi posługuje szybciej osiągnie sukces. 
 

Co sprawia, że pewne treści podbijają szturmem Internet?
Według Johana Bergera, profesora pensylwańskiego uniwersytetu z dziedziny marketingu, istnieje sześć powodów, dla których publikacje szybko rozprzestrzeniają się po sieci. Pierwszym z nich jest „waluta społeczna”, to znaczy, treść, którą udostępniamy stawia nas w korzystnym świetle (na przykład udział w akcjach charytatywnych lub zaangażowanie społeczne). Drugim są tak zwane „wyzwalacze”, czyli informacje łatwo zapadające w pamięć (afery, skandale, plotki – przecież na tej zasadzie działają liczne plotkarskie strony!). Trzecim są emocje – człowieka w naturalny sposób przyciągają treści, które działają na jego emocje (chodzi tu o cały wachlarz emocji, od pozytywnych do negatywnych). Kolejną są artykuły o tematyce powszechnej, ponieważ, tak jak można wywnioskować z nazwy, opowiadają o czymś, co interesuje bardzo wielu ludzi. A jeśli jakiś temat interesuje ludzi w dużym stopniu, to uparcie będą przeszukiwać wszystkie możliwe źródła by czytać coraz to nowe opinie. Piątym hitem są „wartości praktyczne”, czyli publikacje traktujące o pożytecznych rzeczach. Robienie „czegoś z niczego”, wszystkie posty typu „do it yourself” cieszą się ogromną popularnością ze względu na to, że każdy przeciętny odbiorca może je wykorzystać do prywatnych celów. Ostatnim elementem są historie, o czym wiadomo nam nie od dziś, w końcu głównie tym zajmuje się dziennikarstwo. 
 

Pamiętaj o tych elementach
Zrób eksperyment i spróbuj napisać jakiś artykuł, w którym zawrzesz kilka lub jeden z podanych wyżej elementów, a następnie wypuść go w obieg i promuj tak jak zwykle. Wyniki mogą być naprawdę zaskakujące.

O serwisie

Na naszej stronie dowiesz się jak treść wpływa na promocję strony internetowej w Internecie. Zapraszamy do czytania :)

 

oprogramowanie do sklepu 

Pozycjonowanie Rzeszów

Kontakt

kontakt@indexo.pl

Galeria