Różnice pomiędzy content marketerem a copywriterem

Zastanawiałeś się kiedyś, na czym polega różnica pomiędzy copywriterem a content marketerem? Pomimo tego, że przeglądając ogłoszenia o pracę, bardzo często, a wręcz nagminnie można zaobserwować oferty typu „Szukam Copywitera/Content Marketera”, to osoby te zajmują się zupełnie różnymi kwestiami. 
 

Przyszłość Content Marketingu
Pomimo tego, że przeciętny człowiek jeszcze nie do końca zdaje sobie sprawę, że zajmowanie się e-marketingiem to normalny zawód, a ludzie, którzy widzą swoją przyszłość w tym kierunku muszą być na bieżąco ze wszystkimi nowościami, nadal w Polsce nie mamy jeszcze świadomości różnic pomiędzy konkretnymi stanowiskami. Pracodawcy często wymagają od pracownika posiadania umiejętności w dwóch lub trzech różnych dziedzinach, co dla nowicjusza jest z oczywistych powodów niemożliwe. Trzeba jednak postawić na rozwój i edukowanie się w tematach, które nas szczególnie interesują. Więc jeśli widzisz swoją przyszłość w Content Marketingu, zacznij od podstawowych informacji.
 

Kim jest copywriter?
Ten zawód jest kojarzony w niezbyt przyjemny sposób. Bierze się go spamera, niespełnionego pisarza, który zaśmieca Internet, bo nie chcieli go przyjąć w żadnym porządnym medium. Tymczasem copywriting tylko pozornie polega na pisaniu. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak wiele przygotowań trzeba poczynić zanim w ogóle zacznie się jakiekolwiek pisanie. Zależy to oczywiście od tematyki i grona odbiorców, ale czasem przygotowanie tekstu można porównać z pisaniem pracy dyplomowej na studia. Poza tym praca copywritera polega na tym, by tworzyć treści zrozumiałe dla czytelników – a nie liczyć na to, że czytelnicy dokonają wysiłku by zrozumieć jego przekaz. Ważną dla niego umiejętnością jest posługiwanie się słowami kluczowymi w elegancki sposób, nie narzucający pewnych treści bądź przekazu. Trzeba unikać przeładowania w tekście, ponieważ współcześnie wymaga się od copywritera tworzenie spójnych artykułów, a nie wodolejstwa. 
 

Kim jest content marketer?
Content marketer zajmuje się zarządzaniem treściami tworzonymi przez copywritera. Jego obowiązkiem jest na przykład promowanie jakiegoś artykułu, a żeby to zrobić, musi tworzyć bazy danych aby powiększać zasięg docelowej grupy odbiorców. Następnie zajmuje się on dystrybucją projektów, co jest wyzwaniem, zwłaszcza, że sam musi kreatywnie do tego podejść i wiedzieć, jaki przekaz najtrafniej dociera do czytelnika. Dlatego content marketerzy nierzadko muszą posiadać umiejętności copywritera, a również zacięcie do zarządzania projektami oraz ludźmi. 
Często zdarza się, że w naturalny sposób copywriter zostaje content marketerem, ale w drugą stronę to nie działa.

O serwisie

Na naszej stronie dowiesz się jak treść wpływa na promocję strony internetowej w Internecie. Zapraszamy do czytania :)

 

oprogramowanie do sklepu 

Pozycjonowanie Rzeszów

Kontakt

kontakt@indexo.pl

Galeria