Content marketing a SEO, cz. 1

Na przełomie 2011/2012 stało się jasne, że Google po aktualizacjach swoich algorytmów zauważył potencjał tkwiący w wartościowych treściach. Jakie to przyniosło zmiany dla copywriterów i content marketerów? W tworzone przez nich treści przestały być wszczepiane jedynie słowa klucze, a zaczęto baczniejszą uwagę zwracać na ich estetykę i merytorykę. Dzięki temu jakość publikowanych treści uległa znacznej poprawie i zaczęły one dostarczać informacji, wskazówek i porad na temat rozwiązywania problemów.

Część pierwsza
 

Podstawą jest dobry content marketing. Dlaczego?
Od tamtego czasu zaczęto trochę inaczej postrzegać rynek SEO. Wiązało się to z coraz mniejszą skutecznością technik SEO, a coraz większą popularność zaczął zdobywać content. Okazało się, że inwestowanie w wartościowe treści, niezależnie od ich przystosowania do publikacji, przyciągają więcej użytkowników, a co za tym idzie – zwiększają ruch na stronach i generują większe zyski. Dzięki technikom content marketingu narodziła się możliwość stworzenia realnej relacji z potencjalnym klientem.
 

SEO a content marketing
Dlaczego wartościowa treść jest najlepszym rozwiązaniem? Po pierwsze, tworzenie treści należy do najtańszych metod na wypromowanie firmy lub oferowanych przez nią produktów. Dzięki niej dostęp do „masowego” odbiorcy jest znacznie prostszy. Po drugie, jak zauważyło już Google, dobra treść w naturalny sposób wzmaga ruch na stronie. Z analizy statystyk wynika, że wiele technik SEO nie jest ocenianych przez Google tak jak techniki content marketingu – na przykład kupowanie linków – za co Google nakłada wysokie kary pieniężne. Tworząc i publikując artykuły bogate w wartościowe treści zyskuje się znacznie więcej niż korzystając z tego typu technik SEO. W końcu zaczęła być istotna jakość, a nie ilość. Po trzecie, treści, które pojawiają się w wyszukiwarkach Google są przez niego dobrze indeksowane. Dochodzi tu również inny czynnik, tzw. „łapanie długiego ogona”, czyli widoczności dłuższych fraz w wyszukiwarce zamiast np. „złote kolczyki” – „wiszące złote kolczyki z ozdobami”. Kolejnym argumentem na korzyść content marketingu jest to, że dobrze pisane teksty pomagają w zdobywaniu pomocnych linków, a działa to na zasadzie sprawnego budowania zasięgu. Wartościowe artykuły są bardzo dobrze udostępniane przez użytkowników i przekazywane do coraz dalszych grup, do jakich nie byłoby się w stanie przebić przez techniki SEO. Dzięki temu nie ma potrzeby np. kupowania linków, bo są one udostępniane w naturalny i darmowy sposób! Czy nie jest to więc sytuacja idealna, gdzie nie trzeba robić dodatkowych inwestycji?
Kolejne argumenty przedstawimy w drugiej części naszego artykułu!

O serwisie

Na naszej stronie dowiesz się jak treść wpływa na promocję strony internetowej w Internecie. Zapraszamy do czytania :)

 

oprogramowanie do sklepu 

Pozycjonowanie Rzeszów

Kontakt

kontakt@indexo.pl

Galeria