Content marketing a SEO, cz. 2

Na przełomie 2011/2012 stało się jasne, że Google po aktualizacjach swoich algorytmów zauważył potencjał tkwiący w wartościowych treściach. Jakie to przyniosło zmiany dla copywriterów i content marketerów? W tworzone przez nich treści przestały być wszczepiane jedynie słowa klucze, a zaczęto baczniejszą uwagę zwracać na ich estetykę i merytorykę. Dzięki temu jakość publikowanych treści uległa znacznej poprawie i zaczęły one dostarczać informacji, wskazówek i porad na temat rozwiązywania problemów.

Część druga

Jakie są kolejne argumenty wywyższające content marketing nad SEO? Otóż wartościowe teksty, które zdobędą uznanie czytelników oraz odpowiedzą na ich oczekiwania względem szukanych treści, bardzo często stają się hitowymi tekstami wchodzącymi do TOP 10! Oznacza to, że pisząc dobry tekst na nawet najbardziej popularny temat, gdzie wyszukiwarka Google odsłania setki tysięcy rekordów, wciąż masz szansę zdobyć topową pozycję. „Wystarczy”, że zaczniesz myśleć jak przeciętny użytkownik Internetu i użyjesz fraz, które są często wpisywane do wyszukiwarki.
 

Dobra treść zawsze się obroni
I obroni również Ciebie. Google z miesiąca na miesiąc wzmaga swoją kontrolę aktywności spamerów, uparcie ich wyłapuje i nakłada srogie kary – wszystkie „sprytne” sztuczki, mające na celu przyciągnięcie jak największej ilości nowych czytelników na strony są konsekwentnie wykrywane. Jakie to są techniki? Po pierwsze można rozpoznać je po tym, że strony zawierają nienaturalnie dużo linków do i z witryny, po drugie – po wątpliwej jakości treści artykułów, po trzecie, co jest trochę przerażające, po ataku hakerów na daną witrynę. Najmniej lubianą techniką jest oczywiście wszechobecny spam, ukryte teksty o małych czcionkach i mnóstwo wyskakujących okienek i ikon, które mają na celu przekserowanie do innych stron.
W takim zestawieniu tworzenie rzetelnych artykułów nawet na mało atrakcyjnie graficznych stronach ma o wiele więcej sensu. Umiejętności graficzne czy zarządzanie poszczególnymi elementami strony zawsze można dopracować lub doinwestować, jest to kwestia kilku tygodni, natomiast z umiejętnością pisania tekstów nie jest już tak łatwo.
 

Jak napisać dobry tekst?
Mówi się, że copywriter lub content marketer dłużej przygotowuje się do pisania, niż pisze. Jest to prawda. Dobry tekst powstaje po uprzednich przygotowaniach, zaznajomieniu się z tematyką, zrobieniu notatek i ogólnym oczytaniu się. Później najczęściej robi się plan tekstu, a proces pisania przypada na koniec. Ale nie martwcie się, początki zawsze są trudne. Najważniejsze to cały czas szlifować swój warsztat, bo sprawny content marketer jest w cenie! Powodzenia.

O serwisie

Na naszej stronie dowiesz się jak treść wpływa na promocję strony internetowej w Internecie. Zapraszamy do czytania :)

 

oprogramowanie do sklepu 

Pozycjonowanie Rzeszów

Kontakt

kontakt@indexo.pl

Galeria