Wojny między wielkimi markami

Dlaczego sieciówki ze sobą walczą? McDonald’s, Burger King, KFC bardzo często grają nieczysto. Znane marki lubią w swoich reklamach porównywać się do konkurencji i wychwalać wyjątkowość swoich receptur bądź produktów. Na naszych oczach toczy się więc nieustanna wojna o pozycję lidera na rynku – niczym gra o tron.
 

Wojna brandów
Jak wspiąć się na wyżyny popularności? Czyżby najskuteczniejszym sposobem byłoby wspinanie się po plecach konkurenta? Trzeba wiedzieć, jak atakować i wiedzieć, jak się bronić. Czasem taka strategia sprawdza się lepiej, niż budowanie całej kampanii reklamowej od zera. Jak zyskać zainteresowanie potencjalnego konsumenta?
 

Po co w ogóle taka wojna?
Ktoś mógłby tak naiwnie się zapytać. Czy chodzi o brak lepszych pomysłów? Niekoniecznie. Działa tu zasada nauki na popełnianych błędach przez innych, tyle, że w tym wypadku można by było powiedzieć raczej o nauce jak zdobywa się sukces. Konkurencja wykorzystuje pomysły, które sprawdziły się u lidera, bo… działają.
Każda firma chciałaby być liderem w swojej dziedzinie. Niestety, życie pokazuje, że sojusze rozpadają się szybko, dlatego często kreuje się obraz „zaczepnej” firmy – rzucanie wyzwań i obserwowanie, jak na te wyzwania zareagują konkurenci. Dzięki otoczce lekkiej agresywności, wokół firmy jest dużo szumu, co przyciąga media. Nie ważne jak mówią, byle by mówili? Czy ośmieszanie innych marek ma sens?
 

Jakie są elementy dobrze poprowadzonej kampanii reklamowej?

Przede wszystkim liczy się dobry pomysł. Ale to dopiero początek – coś, co ma się wyróżnić, musi być też świetnie poprowadzone. Dlatego drugim czynnikiem jest dobrze zgrany zespół i copywriting. Komunikacja w mediach społecznościowych powinna być prowadzona sprawnie, merytorycznie i przede wszystkim z klasą. Ważny jest dystans i wyłącznie emocji, które mogą zaprowadzić nas nie na te drogi, do których dążymy. Kolejnym elementem jest blokowanie przeciwnika, przysłowiowy szach mat, który da jednej firmie więcej czasu na opracowywanie kolejnego planu podboju rynku, w momencie gdy konkurencja będzie się zbierała na powrót do pionu. Ważny jest refleks – niestety, marketing jest branżą, w której presja czasu wywierana jest szczególnie mocno. Dlatego, tak jak już wspomnieliśmy chwilę temu, ważne by wyłączyć lub opanować emocje. Ze smakiem.
Miejsce
Kiedyś walka toczyła się na zewnątrz, a celebryci wychodzili nam z lodówek promując coraz to nowe (lub w nowej wersji) produkty. Dzisiaj najbardziej zaciekłe są słowne zaczepki i medialne wojny. Tak rysuje się przyszłość marketingu, może to i lepiej, bo przynajmniej uratuje to w jakimś stopniu środowisko.

O serwisie

Na naszej stronie dowiesz się jak treść wpływa na promocję strony internetowej w Internecie. Zapraszamy do czytania :)

 

oprogramowanie do sklepu 

Pozycjonowanie Rzeszów

Kontakt

kontakt@indexo.pl

Galeria