Tworzenie własnej marki, cz. 2

Marka, brand oraz inne określenia wpływają na zadowolenie konsumenta z posiadania znanego i modnego produktu. Prócz samej materialnej strony markowych rzeczy, klient ceni sobie również bezpieczeństwo transakcyjne – woli zapłacić więcej i mieć pewność, że zakupiony przedmiot będzie jakościowo dopasowany do ceny, a poza tym zagwarantuje się serwis, dostawę i korzystną gwarancję.

Część druga
 

Dlaczego warto postawić na markę osobistą, a nie na markę biznesową?
Najprościej można by było odpowiedzieć, że najlepiej jest pracować na własnych warunkach, a nie dla kogoś. To wymaga jednak solidnych podstaw, wiedzy i doświadczenia. Tych wartości nie można wypracować po kilku miesiącach, je buduje się całymi latami! W Polsce przez długi czas panowało przekonanie, że marki osobiste zarezerwowane są jedynie dla „wyższych sfer”, czyli polityków i rozpoznawalnych ludzi, że zwykły „Kowalski” nie ma co się nawet porywać do tworzenia własnej marki. Dlatego warto postawić na wykreowanie czegoś po swojemu – bo większość ludzi uważa, że to bez sensu i nie ma przyszłości. Logicznie rzecz biorąc, stawiając na własną marę masz zdecydowanie mniejszą konkurencję, co nie znaczy, że nie silniejszą – dlatego tak ważne jest przygotowanie się do tego wcześniej!
 

Jakie korzyści zapewnia marka osobista?
Po pierwsze, nic nikomu nie musisz udowadniać. Twoi klienci wiedzą, że doskonale znasz się na swojej pracy, co buduje personalne relacje i tworzy komfortowe warunku współpracy. Twoi klienci po prostu Ci ufają. Po drugie, masz większą kontrolę nad prowadzonymi projektami, możesz prowadzić dyskusje z punktu widzenia merytorycznego, a nie zaczynać od podstaw – czyli budowania port folio dla kogoś znanego. Po trzecie, Twoja firma zgarnia więcej leadów niż konkurencja, pomimo tego, że porównując obie firmy mogą wydawać tyle samo pieniędzy na marketing – Ty systematycznie dostajesz rekomendacje od klientów, więc coraz więcej osób zaczyna obserwować jak rozwija się biznesowa kariera. Mając osobistą markę, możesz w naturalny sposób promować ją poprzez content marketing – znane, szanowane i popularne osoby po prostu będą o Tobie wspominać, dzięki czemu zwiększy się zasięg, a już na pewno zainteresowanie i zaangażowanie coraz większych grup konsumenckich.
Jeśli to Cię nie przekonuje, użyjemy bardziej życiowych przykładów. Znasz historie sukcesu ludzi takich jak Steve Jobs i wykreowanej przez niego firmy Apple? A Mark Zuckerberg i historia Facebooka? To nie był przypadek!
 

Marka osobista to ciągły rozwój
Nie ma szansy na nudę. Często będziesz dostawał zaproszenia na różnego rodzaju spotkania czy konferencje branżowe. Na pewno zdobędziesz też wiele wartościowych współprac.

O serwisie

Na naszej stronie dowiesz się jak treść wpływa na promocję strony internetowej w Internecie. Zapraszamy do czytania :)

 

oprogramowanie do sklepu 

Pozycjonowanie Rzeszów

Kontakt

kontakt@indexo.pl

Galeria