Tworzenie własnej marki, cz. 1

Marka, brand oraz inne określenia wpływają na zadowolenie konsumenta z posiadania znanego i modnego produktu. Prócz samej materialnej strony markowych rzeczy, klient ceni sobie również bezpieczeństwo transakcyjne – woli zapłacić więcej i mieć pewność, że zakupiony przedmiot będzie jakościowo dopasowany do ceny, a poza tym zagwarantuje się serwis, dostawę i korzystną gwarancję.


Część pierwsza
 

Marka to nie tylko cecha korporacji
W biznesowym słowniku istnieje określenie personal brandingu, lub po prostu brandu osobistego. Oznacza to, że konsumenci mają swoje indywidualne preferencje co do wybierania określonych produktów. Dla wizualizowania tego pojęcia przytoczymy życiową sytuację: po wejściu do ogromnego hipermarketu, w którym wszystkiego jest pod dostatkiem, a jednak nie czujesz się zagubiony, tylko ze spokojem podchodzisz do półek i wybierasz spośród setek produktów te, których potrzebujesz. Na jakiej zasadzie to działa?
 

Wybierasz te produkty, które wcześniej sprawdziłeś
Te, które znasz, którym ufasz. Lubisz proste rozwiązania, bo szkoda Ci czasu na codzienne analizowanie zakupów. Dlatego na zakupach działasz według wcześniej zaprogramowanych schematów i nie zawracasz swojej głowy zbędnymi informacjami. Liczy się efekt końcowy – czyli dobry obiad, czyste pranie, buty pasujące do stroju.
Dlatego kupujesz te same produkty, nawet jeśli w 100% nie spełniają oczekiwań, myślisz, „że wcale nie są takie złe”. Czasem oczywiście pozwalasz sobie na eksperymenty i wybierasz inne marki, ale jeśli nie wywołają w Tobie efektu wow, to uparcie wracasz do starych nawyków. Jak to się odnosi do firm i korporacji? Otóż mechanizmy w obu przypadkach działają na takich samych lub podobnych zasadach.
 

Pracownik na rynku pracy to również produkt
W procesach rekrutacyjnych zdecydowana większość kandydatów jest odrzucana bez zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną. Dlatego zamiast szablonowych CV trzeba tworzyć coś, co odróżnia się od innych kandydatów. Nie ma łatwo – potrzeba uporu i konsekwencji w realizowaniu celów by do czegokolwiek dojść.
Jak to odnieść do firmy? Przede wszystkim trzeba się wyróżnić. Żeby się wyróżnić, musisz najpierw określić w bardzo dokładny sposób, dla jakiego typu kupców chcesz świadczyć usługi oraz jaki typ firm przeważa na obecnym rynku. Dopiero po długim researchu możesz przystąpić do wymyślenia nazwy firmy, która będzie wyjątkowa na tle innych firm. Od tego zaczyna się proces tworzenia własnej marki – właśnie od nazwy.
Jeśli jesteś zainteresowany tym artykułem, zapraszamy do jego drugiej części.

O serwisie

Na naszej stronie dowiesz się jak treść wpływa na promocję strony internetowej w Internecie. Zapraszamy do czytania :)

 

oprogramowanie do sklepu 

Pozycjonowanie Rzeszów

Kontakt

kontakt@indexo.pl

Galeria